Praca rolnika

Drodzy Rodzice, w nadchodzącym tygodniu rozmawialibyśmy o znaczeniu pracy rolnika dla wszystkich ludzi. Porównywalibyśmy narzędzia, których dawniej używano na roli, z maszynami używanymi dziś. Poznalibyśmy nazwy: pług, brony, orka, traktor, kombajn, siewnik, motyka. Rozmawialibyśmy o tym, jakie czynności wykonuje codziennie rolnik, a jakie dzieci w przedszkolu. Używalibyśmy nazw pór dnia: świt, ranek, południe, popołudnie, zmierzch, wieczór. Przyporządkowywalibyśmy różne czynności rolnika do pór roku. Dowiedzielibyśmy się, jak i dzięki komu powstaje chleb (rolnik, młynarz, piekarz), jak młyny wyglądały dawniej, a jak wyglądają dziś. Wymienialibyśmy różne zbożowe produkty (mąka, kasze, płatki owsiane itp.). Wspólnie pieklibyśmy smaczne ciasteczka. Przeliczalibyśmy liczebnikami porządkowymi do 8 i utrwalalibyśmy kierunki: do przodu, do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę. Podczas zabaw logopedycznych ćwiczylibyśmy sprawność aparatu mowy. Uczestniczylibyśmy w licznych zabawach ruchowych w sali przedszkolnej i w ogrodzie.

https:Maj-tydzień-I.doc