Kolorowy ogród

Drodzy rodzice naszych milusińskich SÓWEK

To już drugi tydzień ekstremalnej sytuacji w której wszyscy się znaleźliśmy, jako alternatywę edukacji przedszkolnej proponujemy Państwu kilka zabaw które można przeprowadzić  z dziećmi w domu Mogą one być wykorzystane jako wstęp do zrealizowania kart pracy  które przekazałyśmy  Państwu.

Wiemy że pracujecie Państwo zdalnie w domu ale może znajdziecie chwilę czasu żeby pobawić się z Waszymi dziećmi w „Przedszkole”

W razie pytań prosimy o maila na stronę przedszkola. W tytule wiadomości prosimy wpisywać:

Zapytania do nauczycielek GR V (wiadomości te zostaną przekierowane do pani Małgosi  lub pani Ewy.

„Żeby nie dać się nudzie”

Ćwiczenia grafomotoryczne,  wycinanki oraz karty pracy tom 2 ( pomarańczowa okładka) mogą być wykorzystywane według Państwa uznania. Nie trzeba tych książek zwracać do przedszkola, są one do Państwa użytku.  Jednak zachęcamy aby dzieci w miarę możliwości uzupełniły  niezrealizowane zadania będzie to z pewnością z korzyścią dla  Waszych dzieci.

W pracy zdalnej będziemy zachęcały, aby w miarę możliwości dzieci uzupełniały

karty pracy tom 3 oraz kart do kodowania.

Tematem który mieliśmy  realizować w naszej grupie  w tym tygodniu jest:

 KOLOROWY OGRÓD

Przesyłamy więc kilka propozycji zabaw i  zadań  do wyboru które można zrealizować w domu

Pierwszy dzień:

– Osłuchanie z piosenką ,,Cztery pory roku”.

Aby odsłuchać piosenkę wchodzimy na stronę www.klett.pl następnie na białym pasku u góry ekranu odnajdujemy zakładkę e-nauczanie, na stronie  która nam się pokaże klikamy na ikonkę chmura.klett.pl, –  na samym dole strony będzie ikona żyrafa Ola –( pakiet na którym pracujemy), po

kliknięciu  zostaniemy przekierowani na stronę, gdzie znajdują się piosenki. Można je odsłuchać lub od razu ściągnąć bezpłatnie na komputer. Zachęcamy aby dzieci zapoznały się ze słowami i melodią piosenki  a jeśli im się spodoba mogą się jej nauczyć.

– Zabawa w zagadki

Kiedy deszcze i szarugi,

gdy dzień już nie taki długi…

Jak ta pora się nazywa,

kiedy tak na dworze bywa?

Kiedy wszyscy wyjeżdżają,

bo urlopy wreszcie mają.

Gdy wakacje zaczynamy,

jaką porę roku mamy?

To jest pani w sukni białej.

Sypie śniegiem na świat cały,

a malutkie te dziewczynki

to córeczki jej, śnieżynki.

Maluje liście kolorowo,

na czerwono i pomarańczowo.

Słonko świeci gdy ona się śmieje,

kiedy płacze, to deszcz leje.

Ma dla wszystkich złote plaże,

chłód jeziora, w lesie cień.

A dla dzieci, jakie ma atrakcje?

Dla dzieci – słoneczne wakacje!

Jaka to pora roku rozrzuca

zieleń wokół? Kaczeńce złoci

na łąkach i słucha pieśni skowronka.

–  Zachęćmy  dzieci, aby spróbowały samodzielnie ułożyły zagadki dla rodziców o wybranych porach roku;

– Zabawa Prawda czy fałsz – rodzice wymyślają fałszywe lub prawdziwe zdania o porach roku, a dzieci odpowiadają czy jest to prawda czy fałsz np.:

Teraz jest wiosna.( prawda)
Wiosną odlatują bociany do ciepłych krajów.( fałsz)
Latem lepimy bałwanka i zjeżdżamy na sankach( fałsz)
Tulipan to kwiat wiosny. ( prawda)
Zimą śpiewa skowronek na drzewach. ( fałsz)
Jesienią sady się rumienią. ( prawda)

Tych zdań może być więcej to zależy od Państwa inwencji

– zachęcamy  nasze Sówki mądre główki do wykonania  zadania 26 w ćwiczeniach przygotowujących do nauki kodowania.

 Dzieci starsze nich spróbują zrobić zadanie samodzielnie, dzieciom młodszym można pomóc .

Jeśli się nie uda poprawnie wykonać zadania , to nic nie szkodzi będziemy próbować dalej.

Drugi dzień:

Poznajemy litery:  Ł, ł,  na wyrazach podstawowych : łopata,

Do prezentacji litery możemy wykorzystać kartę pracy  116 (niebieska okładka), lub zasoby własne – jeśli mają państwo książki z literkami.

 Prosimy o zaprezentowanie  ilustracji i napisu łopata,

– pytamy, czy dzieci wiedzą do czego służy ten przedmiot,

– prosimy, alby dzieci ułożyły zdanie ze słowem łopata,

– prosimy, aby dzieci  5- latnie powiedziały co słyszą na początku słowa  – łopata – oraz co słyszą na końcu tego słowa;

– dzieci 6-letnie prosimy o wygłoskowanie  słowa;   ł-  o-  p-  a-  t-  a

– zabawa „szukamy litery Ł, ł”  – możemy wyciąć  fragment zawierający jakiś tekst  z niepotrzebnego już czasopisma i poprosić dzieci aby odszukały i zaznaczyły pętelką wszystkie litery Ł, ł – jest to dobre ćwiczenie  na spostrzegawczość, koncentrację uwagi, i zarazem utrwalające  wygląd litery

– zabawa czy słyszysz:  wypowiadamy  na zmianę słowa w których nie ma głoski  ł oraz takie w których jest głoska ł – zadaniem dzieci jest wskazać słowa w których dzieci słyszą –  ł

– można porozmawiać z dziećmi co przypomina im kształt  litery i zaproponować  aby  napisały literę Ł, ł w powietrzu, na stoliku, na kolanie, na tacy z kaszą lub innymi produktami sypkimi (w miarę możliwości) – dzieci to bardzo lubią,  lub na kartce papieru.

– dzieci 6-letnie i chętne dzieci 5- letnie niech spróbują  podzielić na głoski wyrazy:  np.: p – ł- o- t, piłka, stół, kłoda, słoń, łopata, dzieci 5-letnie dla których jest to zbyt trudne zadanie niech powiedzą co słychać na początku i na końcu tych słów i niech podzielą te słowa na sylaby np.: ło – pa- ta

– zachęcamy do wykonania zadania w karcie pracy 116/1 i 2

Pozdrawiamy serdecznie rodziców , nasze Sówki mądre główki  i życzymy dobrej zabawy.